Lilypie Maternity tickers

My Sweet Memory

Daisypath Anniversary tickers

Saturday 15 May 2010

Masih Ade Harapan Itu

Alhamdulillah....Hanya itu yg mampu saya lafazkan berulang kali. Saya sangat taksub dengan KeAgungan dan KeBesaran Allah Yg Maha Bijaksana... Sesungguhnya Dia Maha Penyayang dan Maha Pemurah...
Petang ni saya dengan sepenuh harapan dan kepasrahan telah melangkahkan kaki menuju Klinik Azlina & Surgery yg terletak di Bandar Batu Pahat. ( kenapa intro n3 ni skima ek... ntahla saya ikutkan jari saya ni je... dia yg taip camtu ^___^ )
Sebelum doktor panggil saya masuk, hati saya berdebar-debar yg amat, pelbagai rase x best mula menyerang jiwa raga saya... namun saya tabahkan hati ini... tabah ker? Insya Allah Taala.

Ok terus cerita masa doktor scan la ea... untuk jimatkan masa uol baca n3 ni...
Doktor : Pn... kandungan pn ni lemah... tgk tu ade 'fibrin layer'. cube pn tengok yg macam balloon kat dalam kantung baby puan nie... pn kene jaga-jaga nie.

Saya : Emmm... owhhh... tp baby saya ade lagi kan doktor...

Doktor : Ade lagi... cube tengok kat bawah ni... ha tengok dia ade bergerak kan...

Saya : Mane jantung dia doktor

Doktor : Kejap saya zoomkan, nampak x tu cam berkelip-kelip tu jantung baby la tu ea....

Saya : Habis... macam mane dengan pendarahan yang saya alami tu doktor?

Doktor : Nanti saya berikan ubat kuatkan kandungan n kuatkan rahimlah... pn makan sampai kandungan pn 16 minggu... pn kene banyak berehat, berhati-hati, jangan makan bende yg pelik2 la ea...

Saya : Berapa ukuran baby saya ni doktor...ok x dengan umur dia...

Doktor : Kalau ikut scan ni, saya dapat dah 10 minggu, ok ni...nanti saya printkan resultnyer ea

Saya : Alhamdulillah.... Ubat yg doktor nak bagi tu tahan berapa lama

Doktor : saya bagi untuk seminggu dulu... tengok macam mane boleh stop x darah tu... nanti boleh datang beli lagi kat sinila... ade baik kalau pn datang buat scan lagi sebulan lagi...

Saya : Terima kasih ea doktor...

Doktor : Sama-sama. Assalamualaikum...

Saya : Wa'alaikummussalam....

Saya pun melangkah kaki keluar dari bilik doktor dengan senyuman meleret untuk asben yg setia menunggu saya di luar... dia pun tahula kalau doktor x panggil dia masuk tu maksudnya, saya berkedaan ok... maka saya ceritakanla balik ape yg terjadi kat dalam bilik scan tu tadi, same sebijik macam saya cerita dalam n3 ni untuk tatapan uol....kuang ( 3X )

Saya : Bersyukur dalam Pasrah

No comments: