Lilypie Maternity tickers

My Sweet Memory

Daisypath Anniversary tickers

Saturday 22 May 2010

Hari Sabtu Yg Happy

Usai solat fardhu Subuh, saya buka tingkap macam biasa, bagi udara pagi masuk dalam umah, segar dia lain kalo pepagi ni terasa nyaman jer, pagi ni nampak cuaca baik...skang ni dah kul 8.41am mentari mula menyinari dengan sinaran yg smooth jer.... cantik jer pemandangan pagi ni.
Tu yg buat jiwa saya happy selepas sejak 2 menjak kebelakangan ini beberapa masalah timbul.

Dengan hati yg happy tu juga saya melawat anjung umah, ya Allah! banyaknya kelkatu...tapi dah tinggal sayap jer, tubuhbadan dah kene kidnap dengan semut atau pun ayamla tuh, semalam lagi banyakla, sebab semalam hujan waktu petangnya... disamping sayap kelkatu terdapat juge lautan semut, semut yg kalo gigit gatal sangat tu. Apalagi saya terus mencapai ridsect lalu menyembur ke arah semut itu, lalu bergelimpanganla mereka, x gerak2 lagi. jadi pembunuh saya pagi tu, ishh pembunuh semut jela...

Ambil masa 30minit juga operasi saya mendisposekan semua mayat semut dan sayap kelkatu tu... seronoknya rasa bile tengok anjung dah kembali ceria. Tika n saat itu putra-putri saya masih lagi diulit mimpi... apalagi saya dengan rajinnya menjadikan nasi putih semalam yg x habis sebagai nasi goreng... Tengok-tengok jam... alamak dah jam 7.30pg... belum mandi lagi... tengok-tengok bilik, depa dah bangun dah... terus saya buatkan susu depa, lalu saya g mandi n bersiap untuk ke tempat kerja. Mood anak2 ok je pagi ni...Alhamdulillah... b4 g kerja sempat pesan kat kakak ' jangan lupe minta nenek ambikkan nasi goreng, tadi mama ade masak nasi goreng tau'
Kakak jawab 'ok, mama masak ea'. saya anggukkan kepala. Nak tau saya ni jarang-jarang buat bekfest tuk anak2... x sempatla... alasan yg x konkrit...mane x sempat bangun pagi 6.30 pagi... bile nak tobat ni...

Saya:nak cube bangun kul 5.30pagi macam ibu-ibu lain. tunggula anak sekolah tahun 1. heh

No comments: