Lilypie Maternity tickers

My Sweet Memory

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 28 March 2010

Rintihan Seorang Ibu

Aku masih lagi aktif membaca blog org yg berkaitan dengan Keimanan Kepada Tuhan YG SATU...

Sejak akhir-akhir ini jiwaku rasa x tenteram...solatku pun x khuysuk...aku pening, aku takut bile fikir kan 'aku solat tp x khuysuk'....

YA ALLAH...Ampunila dosa-dosaku YA ALLAH...aku terlalu byk berbuat kejahatan di dunia ini YA ALLAH...

Aku selalu mengeluh dengan perangai anak2ku...aku x sabar...aku tinggikan suaraku pada anak2ku..padahal aku sayangkan mereka...tp aku x sabar...aku berdosa pada anak2ku YAALLAH...aku x amanah dalam mengasuh anak2ku...aku tahu anak2 ku adalah amanahMu...untukku jaga dengan penuh kasih sayang dan didik mereka supaya menjadi anak soleh kelak..supaya nanti mereka jadi insan beriman dan bertaqwa kepada MU...tp aku selalu gagal...Ya Allah..Ampunkan aku

Bila waktu malam saat anak2ku tidor aku peluk dan cium mereka aku mengaku sgt menyayangi mereka tp bile siang hari...saat mereka bergaduh, berbuat nakal aku merungut...aku marah mereka...sedangkan mereka adalah anak kecil yg tidak tahu ape-ape...mengapa aku x boleh berfikir semasa aku kecil aku juge tentu begitu....

Ya Allah berikanlah aku kekuatan dan kesabaran dalam aku mengasuh dan mendidik anak2 Ya Allah...jadikanlah aku seorang ibu yg pengasih, penyayang dan penyabar Ya Allah...

YA ALLAH ampunilah dosaku kerana aku selalu lupa untuk bersyukur kepadaMU...sedangkan Engkau telah banyak mengurniakan nikmat kpdku...Aku gagal lagi unutk bangun waktu malam...untuk bertemuMU dalam solat 2 rekaat itu YA ALLAh...AKU zalim pada diriku sendiri YA ALLAH...

YA ALLAH aku memohon...aku merayu padaMU...berikanlah aku kekuatan untukku agar aku dapat melakukan amal ibadat kepadaMU...kurniakan TAUFIK DAN HIDAYAH kepadaku agar aku dapat terus beramal dan takut kepadaMu...seseungguhnya aku insan yg amat lemah...x berdaya....
Amin...Ya Rabbalalamin...

No comments: