Lilypie Maternity tickers

My Sweet Memory

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 23 March 2010

Kenangan Lalu Mengusik Sanubari

Tajuknya macam tajuk cerpen kan....yela tu Rose...(nak eja mengusik pun susah benor je)

Ntah kenapa malam tadi aku boleh mimpikan kenangan sewaktu berkerja di sebuah kilang elektronik SHARP ROXY yg terletak di SRI GADING, BATU PAHAT....
Kisah ini bermula selepas aku habis SPM...Ini kisah benar...YG mimpi tu ntahapahapa punye jalan ceritanya..nama pun mimpi...
OK..sambung balik kisah benar aku tadi..lepas habis SPM je aku kerja kat kilang elektronik FUJITSU dulu . FUjitsu terletak kat PT RAJA...bila dapat tawaran form 6 aku berenti kerja kat fujitsu...ramai juga kenalan aku kat sana tapi semuanya dah loss contact..kebanyakan sebaya denganku tapi dari sekolah yg berbeza....Wei mana korang dahhh...

Tapi aku x jadi sambung form 6, aku x minat!..lagipun sekolah tu jauh...x de transport lagi...yela masa tu motorsikal cuma 2 biji, 1 bapak punye, 1 lagi emak punye...x perla bukan rezeki aku kot...aku mengalah...

MAka bermulalah journey aku di SHARP ROXY sebagai minah kilang...dekat setahun juga aku keje kat sana...macam2 kenangan ade...dapat juga pengalaman betapa susahnya, penatnya kerja sebagai operator pengeluaran, gaji basic masa tu RM365.00 kalo x silap..pastu kalo ade OT, Allowance kedatangan ke dapatlah 4-5 latut...cukup byk pada ketika itu..x tanggung ape-ape tu...cube bandingkan dgn sekarang cukup buat bayar kete laki aku aje...( hei rose...x reti bersyukur ker haaa )...alamak aku dah kena marah oleh deria baik aku...

Well...byk lagi nak cerita ni tp patutkah aku bercerita di sini...emmm rasenya biarlah ianya menjadi sejarah dan kenagan dalam lipatan memori hidupku....huhuhuhu

notaibujari : kenangan pahit akan mengajar kita ttg erti kehidupan...

1 comment:

zukie_79@yahoo.com said...

hidup tanpa kenangan dan pengalaman mcm makan nasi tak berkicap..!! takde umphh