Lilypie Maternity tickers

My Sweet Memory

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 16 March 2010

Cerita Campur-campur

Bile start cuti sekolah, Nana pun tentu akan cuti jugala...so hari ini pagi-pagi lagi Nana dah tanye aku
" Mama, Nana nak sekolah...Nana tak cuti..."
nak jawap ape ngek..aku kerutkan dahi ke arahnye, sambil tu aku berkata
" tapi sekolah Nana tutupla..cikgu x de...kawan2 Nana pun x de..."
Nana cepat2 jawab macam gini
" ala...nanti cikgu Nana datangla..."
aku yang ketika itu sedang berbaring-baring ( sebab kedua-dua anakku ni kalau nak menyusu botol mesti nak kena baring kat lengan aku kanan kiri kalau x, sanggup dia tunggu aku siap mandi ke solat ke ape-apeke sampai aku baring baru diaorang nak menyusu ). so aku segera bersiap untuk ke tempat kerja. aku terpaksa membiarkan Nana membebel mahu ke sekolah, sambil tu aku jawabla sikit2...

Kalau Nana cuti ni pukul 7.30 a.m baru gi mandi tu pun siram2 je, petang kang baru mandi lama-lama sikit.

7.45 a.m aku dah siap pakai baju dah..baju dah stand by dari malam. Iron baju seminggu sekali...hikhik bukan malas tapi dapat menjimatkan masa dan elektrik juga...

7.55 a.m dah siap nak gi kerje...sejak dah jadik mak orang ni semua benda nak kena buat cepat dan tepat..

8.05 a.m dah sampai opis dah...punch card kat opis lambat 10 minit, so belum merah lagi ( bos aku ni kedekut...pekerja cume 4 orang nak pakai punchcard...geram betul )
biasanye opismate aku dah onkan sekali PC aku, so kalau ade bos kenalah (buat-buat) buat kerje.(kalau memang ade kerje buatla). Kalau bos x de terus on YM, cek email n fb dulu...baru buat kerje selanjutnya....haaa...nila meja kerje aku...messy kan


nota ibujari...slamat berkerja di kantor ke, rumah ke, gudang ke, sawah bendang ke..dan di mana-mana juala...ingat kerje pun satu ibadat, bila ibadat jika dilaksanakan dengan tulus ikhlas n amanah akan beroleh pahala n keberkatan...INSYAALLAH.

No comments: