Lilypie Maternity tickers

My Sweet Memory

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 17 October 2010

Buat Bantal Baby Pulak

Hari ni, hari Ahad...selain basuh baju sejak yg pakai hari Khamis punya... saya prewash CD yg baru sampai hari Jumaat tuh... lupe nak snap masa kat jemuran... sangat cute... CD ni kene prewash sebanyak at leat 3 X kali sebelum dipakai pada baby kite tau... untuk daya penyerapan yg tinggi...hehehe... so saya ingat saya nak prewash every weekend sampai bersalin... tgk daya kerajinan jugakk hehehe lagi...
So, Lepas g pasar lambak kat Semerah...beli sayur-sayuran sikit...balik...masak...hari ni masak tomyam simple je... sbb asben dah singgah warung kejap makan nasi beriani lauk ayam masak kurma sedap plak tu...sampai licin 1 pinggan kongsi 4 org...jimat gile...bukan ape..kat pasar tadi ank2 saya dah borong naget siap goreng...beli jagung rebus lagi...saya lak dah makan popia daging 3-4-5 keping ade kot masa kat umah tadi...perot masih kenyang lagi...tu yg eksyen x nak makan... bile rase nasi beriani tu sedaplak...anak2 pun suke...ayam dia walaupun isi tapi lembut gitu...huh...susah nak ckp macam ne...

Saya dah melalut pulak dah....

Macam ni...lepas masak tomyam tu badan rase letih,,,terus tidor sampai kul 2...yg hairannya 2 org anak saya langsung tidak boleh tido...x reti penat langsung...ketawa main ketawa gaduh...gitu jela.... tapi dah asyik kene suh tido oleh ayahandanya..akhirnya...terlelap juga.... itu pun nak itula..inilah...sabar aje

Oleh itu...lepas solat zuhur saya pun mulakanla proses membuat bantal baby itu... isi bantal adalah dari bantal kakak dan abang baby yg sarung dia dah berpeta2 tu... dah dari minggu lepas dah keluarkan isi bantal tu...dah jemur... bolehla setakat nak buat bantal peluk tapi bukan yg bulat...yg panjang leper kire ukuran 6" X 17" dapat buat 2 biji .... bantal kepala dapat 3 biji...

Bantal dah ok...tapi saya ingat nak beli lagi yg baru...yela untuk kepala kan... kalo bole nak cari yg kekabu punyelah.... tapi mahalla kan...kekabu susah nak cari sekarang...

Saya pun tengah berkire-kire sama ada nak beli tilam bayi atau x ni... tilam kakak ngan abg baby ade lagi...tapi satu kakak punya macam dah keras je... yg abg punye lak...nipis sgt... kalo ikutkan ayah baby... x payah beli.... huhuhu...camane ni...

Saya sangat suke tgk tilam ini...suke sangat.... cube tgk UOL suke mcm saya suke x...



...................

..............................

......................................

..............................................

......................................................

................................................................
........................................
...........................
......................
.............
.......
....
...
.






cantik kan...
saya igt nak modify je tilam yg abg baby punye supaya jadi seperti ini....
mampukah..
sempatkah..
pandaikah...
jadikah...
kah-kah-kah

No comments: