Lilypie Maternity tickers

My Sweet Memory

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 30 September 2010

Projek Rumah PBR RISDA

Sejak 2 menjak ni… saya sibuk sikit dengan projek membina rumah PBR ( rumah bantuan rakyat) tajaan RISDA… dah lame x de kerja membuatkan saya ‘agak’ lembab sikit nak uruskan projek ni, ditambah dengan tenaga penyelia di tapak projek adalah pekerja baru fresh graduation dalam bidang yg x de kene mengena dalam bidang kontraktor /pembinaan. Bos pulak tgh kering…payment bagi kerja-kerja pengubahsuain projek rakan muda masih x masuk2 lagi…sedangkan kos dah byk keluar…. Tapi ni bukan projek dari kem. Belia n sukan, Tapi syarikat kami adalah subcon kepada kontraktor yg telah dilantik oleh kem. Belia n Sukan (boleh paham x cerita saya setakat ni)

Biasala kalau buat kerja saat-saat kering n genting ni, memang x de mood jer. Boss badmood…staff jadi mangsa… kesian kat saya kan…huhuhuhu… xpe…adatla kalo diri hanya menjadi seorng staff/ pekerja/ kerani cabuk cam saya… ape yang paling penting! gaji saya kene bayar tiap-tiap bulan sbb saya dah buat kerje yg sepatutnya dan sepadan dengan kadar gaji saya yg x seberapa itu… Alhamdulillah… walaupun ciput je, tapi saya masih mampu hantar anak saya ke sekolah…. (tadika aje baru). Hehe…

Okla...Berbalik pada tajuk di atas... akhirnya setelah mengharungi pelbagai rintangan dan masalah siap jugak rumah tu... kat bawah ni saya tunjuk gambarnya ye... saya dah kire P & L projek tu.... sgt mengecewakan... profit sgt sikit... kalo dah wet transport je lebih 1k bayangkanlah.... nak nangis...huhuhu


Pandangan dari depan... pintu tu lum siap repair lagi tu...

yg ni pandangan indah sudut dapor...

Dah cukupla layan gambar... dahlah pc lembab nak upload pic... malasla nak tunggu lama2... jgn marah....

No comments: