Lilypie Maternity tickers

My Sweet Memory

Daisypath Anniversary tickers

Monday 27 September 2010

Scan Baby Lagi

Hari ni hari Isnin bersamaan 27 September 2010, hari ni saya ade temujanji ngan doktor kat k.k (klinik kesihatan). Pengalaman pegnen anak 1st n 2nd kat k.k x de wat scan...tapi skrang ni dah ade dah...seronokla cume kite rase segan nak tanye doktor lebih2, terutama bab gender, tapi kalo bab kesihatan baby ke, uri kat mane ke dan lain2 g yg berkaitan perkembangan baby memang saya tanye je. Lainla kalo kat private kan, kite bayo, scan pun lame, puas tengok baby sekejap ngiring, sekejap tiarap dan macam2 gaya lagi, nak tanya ape boleh kan. Skarang ni dah ade scan 3d ngan 4d la plak, x pela once saya dah tau baby saya ok, syukur Alhamdulillah, cume HB saya lak 10.5 kene naikkan jadi 11. Tula masalah saya pegnen kali ni x leh makan ubat hematinik tu, susu pun malas nak buat, tapi saya suka makan sayuran berdaun hijau dan kurma dan buah-buahan jugak, kire okla tu kot.
Scan kat k.k ni x de printkan gambar...tapi doktor ade tulis maklumat seperti berikut... jom tengok...kih-kih-kih...
Tarikh scan : 27/9/10
Jangkamasa kandungan : 27w +
Presentasi : ceph. single ( kepala baby dah kat bawah )
Uri :Ant u/s ( x paham ape dr tulis ni...cume dia kate uri dah kat atas...ok )
B.P.D : 73.9mm = 28wk 4day (ukur lilit kepala)
F.L : 57.7mm = 30wk 1day (panjang tulang belakang)
E.F.B.W = 1407gram ( berat baby )
Denyutan jantung Janin :FHR + ( aktif n normal )
Saya rase baby saya ni akan dilahirkan sama berat seperti kakaknya yg seberat 3.7kg atau abangnya yg seberat 3.8kg... walaupun org2 sekeliling sering mengatakan perut saya x nampak sangat... Semoga Allah permudahkan...Amin...
Pada saya yg lebih penting adalah baby sihat, cukup sifat...dan segalanya saya serahkan kepada Allah, saya hanya mampu berusaha yg terbaik, tawakal dan berdoa selalu... betul x kawan2..

No comments: