Lilypie Maternity tickers

My Sweet Memory

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 21 September 2010

Barang Baby Yg Kene Beli

Ekceli...barang2 baby seperti baju serta peralatan lain masih ade lagi yg boleh digunakan...saya dah mulakan proses pemilihan pada waktu malam di saat putra-putri saya sedang beradu...kalo tidak maka mereka akan turut sama 'membantu' saya, tapi x siap2la saya pilih karang...dah pilih dah...so plan ari Sabtu nak rendam n Ahad ni nak basuh, harap semua berjalan lancar... Tapi kene gak beli baju baru kot, baby baru kan... Nana n Irfan dah asyik tanye bile nak beli baju baby, kasut baby, mainan baby...dan mcm-mcm lg yg berkaitan dengan baby... nampak dah x sabar dorang tu nak punye adek sendiri...

Antara barang baby yg kene beli ialah :
  1. Tool box (yg tranparent n bertutup tu bg menggantikan bakul plastik..ala yg buat letak baju baby tu)
  2. Baju long sleeve - 3 psg je dulu
  3. Mitten & booties - 3 psg gak
  4. Hat
  5. Small towel
  6. Bath towel
  7. Bedung bercorak ( kiut2 skrng, anak dulu pakai putih je)
  8. Disposable diapers
  9. Modern cloth diapers
  10. Tilam/toto

Setakat ni tujela barang kene standby b4 baby deliver, so saya plan bulan ni nak dapatkan Toyogo box, mudah untuk menyimpan nanti. Bulan 10 / 11 baru g beli barang lain seperti di atas...ikut kemampuan badan gakla.

No comments: