Lilypie Maternity tickers

My Sweet Memory

Daisypath Anniversary tickers

Monday 12 April 2010

Dugaan oh Dugaan

Ntah nape sejak dua menjak ni aku slalu ter...buat sesuatu yg diluar akal fikiran aku yg waras....masa buat tindakan tu memang aku x waras....syaiiii menguasai diri....
hemmmm....aku ni x tahan dugaan yg Allah berikan ker?....

Hari ini, tika dan saat ini...aku masih lagi sedih, kecewa, blank...walaupun peristiwa tu dah dekat seminggu berlalu....

ceritanya begini...bukan mahu membuka pekung (pekung tu ape?) di dada tp itula kejadian yg membuatkan aku malu pd diriku sendiri...

minggu lepas aku memang bz dengan job baru nak masuk...( ade kerje pening, x de kerje pun pening - itulah ragam manusia bernama aku ). tanpa aku duga dan ketahui puncanya aku begitu stress dengan tekanan dari boss aku tu...namanya boss bile dia buat salah x nak mengaku n suruh staff setelkan peroblem yg dia buat...masa tu aku masih boleh redha lagi....tp bile semua benda aku kene setel, kene pikir...aper guna dia sebagai boss...kang kalo aku buat keputusan sendiri kang kata memandai lak...x pening ker????

so aku igt lagi hari tu hari Rabu ( sama dengan hari birhtday aku lak tu ) aku memang tgh stress habis dengan supplier yg x reti bahasa...boss pulak buat perangai 'bodo2 alam'. aku telah menghentak meja kerja ku dengan sekuat hati...x terasa sakit sgtla...rase puas hati jer...tp lepas tu sakit gakla...sikit jer jugak.

Aku dengan on the sport decide nak resign...biasala tuh...kalo nak diikutkan selama genap setahun (setakat hari ni)aku kerja aku relex jer...kene tocha pun aku slamber jer...buat ape nak takut pada boss kan dia manusia maaa. tp itulah...yg buat aku tambah sakit hati dan sedey tu, dalam aku tgh bingung tu pun, boss aku pun masih nak suruh aku photostat lagi...x sedey ke...x memahami langsung..pastuh siap tengking aku lg....sedey hati sowang wanita yg bernama aku....

Bile keputusan nak resign aku panjangkan kepengetahuan suamiku...jawapan dia gini

" janganlah berenti...x nak tolong abg ker.."

langsung x tye kenapa aku nak berenti ker aper...lelaki memang cam gitu kot...x sensitif...x memahami...huhuhuhuhu

sedey lagi...

Lepas kejadian hempas meja tu aku bagi resign letter ( notis sebulan ). kul 12 tgh hari aku dah cabut...

Tp aku masih sempat bg sms kat boss aku. lebih kurang gini bunyinye

" en ... sy minta maaf. hari ni sy nak cuti boleh x "

tp dia x balas....ego la tu...x ke mana la ego ko tu

Aku balik..ambil anak aku balik sekolah tadika...kat umah, opismate pujukla jgn berenti....then dah ptg sikit bos ade bagi sms kepada opismate yg diforwardkan kepada aku yg berbunyi

" bagi tau ros, sy bg cuti sampai sabtu, srh dia setelkan masalah dia "

ceeeeeehhhhh...aku plak ade masalah, masalahnya masalah aku dgn boss tau x....

Setelah dapat cuti beberapa hari aku aku ambil keputusan meneruskan pekerjaanku di sini ( kalo x dah tentu aku x dapat update blog ni )

Dah penat menaip ni.stop.titik.noktah.the end.

notaibujari : bile teringat memang sedey habis...

No comments: