Lilypie Maternity tickers

My Sweet Memory

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 10 June 2010

Sesaje Saje

Hari nie mata saya begitu mengantuk…x boleh tahan betul…jam menunjukkan pukul 11.30 saya dah terlepek atas meja bersama bantal busuk saya…boss x de..bolehla lelapkan mata…syoknya… saya terjaga kira-kira pukul 12.00 tgh hari… tengkuk dan lengan terasa lenguh-lenguh gitu… tapi mata saya masih memberi isyarat bahawa saya masih mengantuk lagi… saya bangun menuju ke bilik kecil… ambil wudhuk… bagi segar biji mata nih… hati saya berkata “kene tunggu lebih kurang 1 jam lagi nak tunggu balik…lamenye…”

1 jam yg ditunggu dah berlalu, bile jam punch card masih menunjukkan jam 13.00 p.m saya terus punch tanpa lengah lagi. Saya ingin segera pulang untuk menjamu selera dan untuk bertemu putra-putri tersayang disamping membuta barang seminit dua…

13.10 p.m saya dah pun memberi salam dan membuka pintu rumah ibu mertuaku yang memang saya tumpangi sejak 3 tahun yang lalu… suasana sunyi sepi… biasanya ade dua orang kanak-kanak yang akan menyambut saya pulang… tapi hari ni takde. X sempat saya meneka, saya dah nampak putra saya sedang nyenyak tido bersama ayahnya di ruang tamu dengan TV masih bersuara… tapi putri saya tidak kelihatan pulak… saya menuju ke bilik peraduan saya…jeng-jeng ituuu diaaa…putri saya kelihatan sedang menuang mainannya yang berupa blok-blok pelbagai jenis, mainanan masak-masak dia dan ntahapahapa lagi ke atas katil… dia hanya tersenyum meleret…sambil menyapa saya “mama!!!!” saya membalas senyuman itu sambil menghulur tangan untuk bersalaman dengannya. Saya pun Tanya pada dia “kakak x tido ke???” “Nana x ngantukla…” Putri saya ni memang amat jarang tido siang… tapi bile malam dia tido awal, itu yang bagusnya. Saya tanye dia lagi “kakak dah makan belum?” “Nana dah makan nasi lemak dengan ayah…” “ohhh…nak makan lagi x? mama nak makan ni” “Nana nak main…” Dia menggelengkan kepala.

Saya tinggalkan Nana dan menuju ke dapur…ape agaknya menu hari ni… Bukak tudung saji masih ade 2 bungkus nasi lemak lagi… saya pun makan nasi lemak sahaja bersama sayur kobis dan telur dadar.
Sedang saya menjamu selera tiba-tiba putra saya sudah bangun… dia kata dia nak ke tandas… tapi saya perasan dia masih memakai baju yang sama sejak malam tadi… saya terus tanyala “ ehhh…Irfan belum mandi lagi ke ni?” x de jawapan … jadi saya terus meminta dia pergi mandi, saya bukakan baju dia… dia mandi sendiri, saya terus menghabiskan sisa nasi lemak dan buatkan putra-putri ku ini susu… selepas itu saya terus ambil wudhuk dan solat zuhur… x sempat tido pun…
Begitula rutin saya hampir setiap kali rehat tengahhari. After lunch hour tu saya x berasa mengantuk lagi sebab saya dapat menulis n3 ini pada hari ini.
Sekian…wassalam.

No comments: